Vijf gedichtjes - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Erik Oosterhout - WaarBenJij.nu Vijf gedichtjes - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Erik Oosterhout - WaarBenJij.nu

Vijf gedichtjes

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

16 September 2009 | Nederland, Beuningen

--- Over de gedichtjes ---
Het zijn geen romans, je hoeft geen vierhonderd pagina's dus lees ze rustig of lees ze niet.
Het ene gedichtje zal vrij lief zijn, 't volgende zal een koud gevoel achterlaten. 't een zal beter zijn of je meer aanspreken dan de ander. Maar alle gedichtjes hebben één ding gemeen. Ik heb ze geschreven.
--- Naïeve wereldverbeteraar ---
Duizenden teksten.
Wat heeft het voor zin?
Ik ben nu al uitgeput door het vechten,
en ik heb nog niet eens een begin.
Ik zal poëtisch moeten schreeuwen
anders wil niemand het horen.
Ik haat mijn eigen onvrede.
Ben ik voor niets beters geboren?
Zeg eens. Zal ik het halen?
Denk je dat ik iets veranderen kan?
Draai ik niet door van macht?
Ben ik wel de aangewezen man?
--- Mahabharata ---
Ik wil je graag vertellen
Hoe zielsveel ik van je hou
Maar als ik dat in woorden uitdruk
Wordt dit gedicht groter dan de gehele mahabharata
Wil je dat ik het voluit voor je opschrijf?
Of neem je genoegen
Met een kleine kus?
--- De krottenwijk ---
Brede straten met grote villa's,
worden nauwe steegjes met krotten.
De zon was al lang onder,
toen ik bewonderde hoe de maan over ons waakte.
Overal was dezelfde puinhoop.
Troep, die mensen eens hadden achtergelaten.
En hoewel de straat doodstil was
hoorde me neus scheldwoorden, in de vorm van urine.
Deze luxe wijk was eens,
maar is nu nooit meer,
wat het ooit geweest is,
of zou kunnen zijn.
--- Wij zijn één ---
Wij, jij en ik, willen hetzelfde.
Een plek waar je je comfortabel, fijn en veilig voelt.
Een plek waar je jezelf mag zijn,
zonder dat dat raar is.
Het is gewoon goed zo,
ik voel me veilig, op mijn gemak.
Blijf jezelf en word wat je wil zijn,
voor jou is er ook zo'n plek, hier, in deze wereld
Wie je ook bent, lezer,
mens of dier, gestoord of volkomen normaal.
We hebben allemaal ditzelfde verlangen.
Dat maakt ons verbonden, dat maakt ons één.
--- Kinderprostitutie ---
Dat rode licht staat haar enig, vind je niet?
Ik wil ook zo’n slaaf, waar haal je die?
Haha, grappig als je erover nadenkt,
wat je kinderen kunt laten doen.
Waarom lach je niet?
Is er soms iets mis?
Wil je haar niet naakt zien?
Liever een jongetje dan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Beuningen

Indiareis

Recente Reisverslagen:

19 April 2010

laatste update

22 Februari 2010

Enough

21 Januari 2010

Zonnebloem

28 December 2009

Gelukkig nieuwjaar

09 December 2009

seven days in India
Erik

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 27802

Voorgaande reizen:

29 November 2009 - 23 April 2010

Indiareis

Landen bezocht: